דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו בעת שינוי ההגדרה ל"ידידותי למנועי חיפוש".
המערכת מותקנת בברירת מחדל כאשר היא אינה "ידידותית למנועי חיפוש". מה הכוונה? הקישורים שהמערכת יוצרת הנם דינמיים - בנויים ממערכים בבסיס הנתונים. איך זה נראה? כך:
www.your-site.co.il/index.php?option=co ... &Itemid=39(לא ללחוץ על הקישור... הוא רק דוגמא..)
[/b]Itemid=39[/b]
חלק זה אומר שהקישור נלקח מתוך מערך משתנים, הוא דינמי.
קישור קבוע יראה כך:
www.your-site.co.il/content/view/420/85למה גוגל לא אוהב קישורים דינמיים ואף מפחית מערך האתר?בחלק ממערכות התוכן, המציגות תוכן בקישורים דינמיים, המשמעות היא שהקישור הדינמי יכול בכל פעם להציג תוכן אחר.
אם היום הוא מצביע על "תרבות" מחר הוא יציג "ספורט"...
מנוע החיפוש לא רוצה להטעות את הגולשים, ומניח שאם הוא מצא בקישור דינמי תוכן מסויים, יכול להיות שגולש שיכנס מספר ימים לאחר מכן, לא יראה את אותו התוכן.
מנוע החיפוש, רוצה לשמור על מהימנות ורלוונטיות ולכן יתן לקישור כזה משקל נמוך יותר.
ההבדל, במשל, הוא כמו להגיד למישהו:
"אני יודע איפה התשובה לבעיה שלך, תוכל לקרוא על כך בהודעה הראשונה בפורום 'שאלות כלליות'.
לבין
"הנה קישור ישיר להודעה בפורום ובה התשובה לבעייתך ידידי"
ההודעה הראשונה בפורום, מחר או בעוד שעה כבר לא תהיה הראשונה, אולי אפילו לא בדף הראשון...
(אני לא בטוח שבג'ומלה באמת התוכן עלול להשתנות כאשר משתמשים בקישורים דינמיים, אולם במערכות אחרות, הדבר הוא כך. בכל מקרה, כשגוגל רואה קישור דינמי הוא 'מעקם את האף'.)
חשוב לשים לב:אם כבר בנית אתר ויצרת בו קישורים לא באמצעות תפריטים של ג'ומלה (למשל, בתוך מאמר או קוד HTML), אלו לא ישתנו לאחר שינוי ההגדרות במערכת (תפריטים כן ישתנו). קישורים אלו יצביעו לשום מקום ויהיה צריך לשנות אותם באופן ידני.